Odgoj za održivi razvoj

Aktivnosti u pedagoškoj 2021./2022. godini

Izlet na Viškovo

 

_______________________________________________________________________________________

Račići u Riperaju

_______________________________________________________________________________________________________________________

Europski tjedan održivog razvoja

Povodom obilježavanja Europskog tjedna održivog razvoja, DV More u Rijeci (program održivog razvoja u vrtiću Kvarner) je u tjednu od 20. do 24. rujna 2021. godine organizirao višednevnu manifestaciju tijekom koje su djeci, roditeljima i odgojiteljima ponuđene raznovrsne aktivnosti:

  1. Na radionici Novo ruho stare stolice odgojitelji su upoznali i primijenili kreativnu tehniku recikliranja. Cilj ovakvih aktivnosti je promicanje ideje redizajniranja i produžavanja životnog vijeka starog namještaja, štednja prirodnih resursa te smanjenje količine otpada.
  2. U praktičnoj aktivnosti Od sjemena do stola djeca vrtića Kvarner pripremila su vrtne gredice s ciljem iskustvenog učenja o pripremi zemlje i sadnji ranog zimskog jestivog bilja
  3. Retrospektivna izložba Kad se male ruke slože ovaj planet spasiti se može na dvorištu vrtića Kvarner omogućila je svim zainteresiranim sudionicima uvid u brojne aktivnosti koje su se tijekom 2020. / 2021. godine provodile u okviru programa održivog razvoja.
  4. Pedagoginja Radmila Bajić održala je predavanje na temu Vrtić u prirodi – priroda u vrtiću s ciljem upoznavanja roditelja i odgojitelja s dobrobitima programa održivog razvoja i nezamjenjivoj ulozi iskustvenog učenja u životu djeteta predškolske dobi. U dva kratka filma (autorice: odgojiteljice Nikolina Đečaj i Matea Grdinić) prisutni su svjedočili radosnom dječjem istraživanju prirode u neposrednom vrtićkom i širem riječkom okruženju.
  5. Na radionici Može i bez plastike! odgojiteljica Jasmina Pamuković prezentirala je izradu omotnog papira za višenamjensku i višekratnu upotrebu u domaćinstvu. Roditelji su prihvatili ovu promidžba zamjene plastike ekološki prihvatljivim materijalima i, svatko je za svoje dijete/djecu napravio unikatnu salvetu.

   

  

Aktivnosti u pedagoškoj 2020./2021. godini

Plodovi iz vrta

     

 

Izlet na Porozinu

 

Obilježavanje Dana planeta zemlje

 

Djeca iz Programa održivog razvoja na izletu u Buzetu - staza 7 slapova

 

Posjet Nebeskim labirintima

 

Odlazak u Art Kino

Djeca iz Programa održivog razvoja posjetili su Art kino te pogledali kratke animirane filmove iz serijala  KOYAA: Razigrani autić, Divlja ležaljka, Leteća bilježnica, Tvrdoglave naljepnice, Rasplesane čarape, Smrznuti šal, Život je potpuno lud. Nakon povratka u vrtić djeca su svoje doživljaje prenijela na papir.

    

                                        

   

 

 

Sanjakanje u Gorskom kotaru

    

      

_________________________________________________________________________________

Božićno planinarenje

__________________________________________________________________________________

Od recikliranja do darivanja

 

 

_______________________________________________________________________________________________

Što se u vrtiću radi

_____________________________________________________________________________________________________________________

Djeca iz Programa održivog razvoja u posjeti Parku prirode Učka

Sedam kilometara duga šetnja parkom prirode Učka omogućila je djeci obilje zanimljivih aktivnosti u prirodi. Potraga za likovnim blagom motivirala je djecu na aktivno uključivanje u aktivnosti orijentacije u prostoru uz pomoć karte i oznaka, te traženja orijentacijskih objekata uz pomoć dalekozora. Uz ovu zanimljivu aktivnost bilo je puno prilika za opuštanje i maštovitu igru prirodnim materijalima.

               

______________________________________________________________________________________________________________________________________

Aktivnosti u rujnu 2020. godine

_____________________________________________________________________________________________________________________________

Arhiva

Dijete različitim vještinama ovladava rano kako bi moglo razumjeti svijet koji ga okružuje. Upija utjecaje društva, uči o okruženju, usvaja socijalne odnose, uočava uzročno posljedične veze, te prihvaća i izgrađuje kulturu u kojoj odrasta. Samo usvajanje znanja o ekologiji nije dovoljno jer ne dovodi do dubljeg razumijevanja i prepoznavanja problema okoliša, te ne navodi na odgovorno ponašanje prema prirodi.  Period ranog djetinjstva je vrijeme intenzivnog učenja, usvajanja znanja, vještina i navika, te formiranja vrijednosti i stavova koje su temelji za cjeloživotno učenje svakog pojedinca. Stoga je važno je važno iskoristiti ovaj razvojni period u kojem su djeca prirodno zainteresirana i osjetljiva na okruženje u kojem žive.