Odgoj za održivi razvoj
Aktivnosti u pedagoškoj 2021./2022. godini
Izlet na Viškovo
_______________________________________________________________________________________
Račići u Riperaju
_______________________________________________________________________________________________________________________
Europski tjedan održivog razvoja
Povodom obilježavanja Europskog tjedna održivog razvoja, DV More u Rijeci (program održivog razvoja u vrtiću Kvarner) je u tjednu od 20. do 24. rujna 2021. godine organizirao višednevnu manifestaciju tijekom koje su djeci, roditeljima i odgojiteljima ponuđene raznovrsne aktivnosti:
- Na radionici Novo ruho stare stolice odgojitelji su upoznali i primijenili kreativnu tehniku recikliranja. Cilj ovakvih aktivnosti je promicanje ideje redizajniranja i produžavanja životnog vijeka starog namještaja, štednja prirodnih resursa te smanjenje količine otpada.
- U praktičnoj aktivnosti Od sjemena do stola djeca vrtića Kvarner pripremila su vrtne gredice s ciljem iskustvenog učenja o pripremi zemlje i sadnji ranog zimskog jestivog bilja
- Retrospektivna izložba Kad se male ruke slože ovaj planet spasiti se može na dvorištu vrtića Kvarner omogućila je svim zainteresiranim sudionicima uvid u brojne aktivnosti koje su se tijekom 2020. / 2021. godine provodile u okviru programa održivog razvoja.
- Pedagoginja Radmila Bajić održala je predavanje na temu Vrtić u prirodi – priroda u vrtiću s ciljem upoznavanja roditelja i odgojitelja s dobrobitima programa održivog razvoja i nezamjenjivoj ulozi iskustvenog učenja u životu djeteta predškolske dobi. U dva kratka filma (autorice: odgojiteljice Nikolina Đečaj i Matea Grdinić) prisutni su svjedočili radosnom dječjem istraživanju prirode u neposrednom vrtićkom i širem riječkom okruženju.
- Na radionici Može i bez plastike! odgojiteljica Jasmina Pamuković prezentirala je izradu omotnog papira za višenamjensku i višekratnu upotrebu u domaćinstvu. Roditelji su prihvatili ovu promidžba zamjene plastike ekološki prihvatljivim materijalima i, svatko je za svoje dijete/djecu napravio unikatnu salvetu.
Aktivnosti u pedagoškoj 2020./2021. godini
Plodovi iz vrta
Izlet na Porozinu
Obilježavanje Dana planeta zemlje
Djeca iz Programa održivog razvoja na izletu u Buzetu - staza 7 slapova
Odlazak u Art Kino
Djeca iz Programa održivog razvoja posjetili su Art kino te pogledali kratke animirane filmove iz serijala KOYAA: Razigrani autić, Divlja ležaljka, Leteća bilježnica, Tvrdoglave naljepnice, Rasplesane čarape, Smrznuti šal, Život je potpuno lud. Nakon povratka u vrtić djeca su svoje doživljaje prenijela na papir.
Sanjakanje u Gorskom kotaru
_________________________________________________________________________________
Božićno planinarenje
__________________________________________________________________________________
Od recikliranja do darivanja
_______________________________________________________________________________________________
Što se u vrtiću radi
_____________________________________________________________________________________________________________________
Djeca iz Programa održivog razvoja u posjeti Parku prirode Učka
Sedam kilometara duga šetnja parkom prirode Učka omogućila je djeci obilje zanimljivih aktivnosti u prirodi. Potraga za likovnim blagom motivirala je djecu na aktivno uključivanje u aktivnosti orijentacije u prostoru uz pomoć karte i oznaka, te traženja orijentacijskih objekata uz pomoć dalekozora. Uz ovu zanimljivu aktivnost bilo je puno prilika za opuštanje i maštovitu igru prirodnim materijalima.
______________________________________________________________________________________________________________________________________
Aktivnosti u rujnu 2020. godine
_____________________________________________________________________________________________________________________________
Arhiva
Dijete različitim vještinama ovladava rano kako bi moglo razumjeti svijet koji ga okružuje. Upija utjecaje društva, uči o okruženju, usvaja socijalne odnose, uočava uzročno posljedične veze, te prihvaća i izgrađuje kulturu u kojoj odrasta. Samo usvajanje znanja o ekologiji nije dovoljno jer ne dovodi do dubljeg razumijevanja i prepoznavanja problema okoliša, te ne navodi na odgovorno ponašanje prema prirodi. Period ranog djetinjstva je vrijeme intenzivnog učenja, usvajanja znanja, vještina i navika, te formiranja vrijednosti i stavova koje su temelji za cjeloživotno učenje svakog pojedinca. Stoga je važno je važno iskoristiti ovaj razvojni period u kojem su djeca prirodno zainteresirana i osjetljiva na okruženje u kojem žive.